Lijkt het jou fantastisch om dit voorjaar mee te werken aan de bioscoopreleases van bijvoorbeeld Vals,
Dragged Across Concrete, Hellboy, Singel 39 en 100% Coco? Lees dan snel verder, want wellicht dat jij jezelf vanaf 1 februari a.s. de nieuwe Marketing & Communicatie-stagiaire van Dutch FilmWorks mag noemen!

 

Dutch FilmWorks, wat is dat voor een bedrijf?
Dutch FilmWorks is een in Utrecht gevestigde onafhankelijke filmdistributeur en toonaangevend op het gebied van internationale en nationale films, documentaires en TV-series. Naast grote filmreleases zoals bijvoorbeeld The Wolf of Wall Street, Bad Moms en The Hitman’s Bodyguard, behoren ook Nederlandse successen als Soof 2, Weg van Jou en Bankier van het Verzet tot de line-up. Daarnaast brengt Dutch FilmWorks een groot aantal TV-series uit zoals Sherlock, Victoria, Moordvrouw, Divorce en Celblok H. Dit gebeurt zowel op DVD/Blu-ray als via TV en alle VOD (video on demand)-kanalen.

 

Wat ga je allemaal doen als Marketing & Communicatie stagiair(e) bij Dutch FilmWorks?

  • Je assisteert de Marketing- en PR Manager in de breedste zin van het woord

  • Je bent verantwoordelijk voor het bedenken, opzetten en opvolgen van online publiciteitsacties met bioscooptickets, premièrekaarten en goodies.

  • Je ondersteunt het team bij de uitvoering van publieksevenementen zoals voorpremières, persdagen en (rode loper) premières

  • Je houdt de website, het YouTube kanaal en de social media kanalen van Dutch FilmWorks helemaal up to date. Daarnaast check je de communicatie van theaters wat betreft onze films.

  • Je beheert en archiveert alle (digitale) uitingen rondom DFW titels, bijvoorbeeld filmrecensies

  • Je onderzoekt welke nieuwe kanalen, platformen en influencers interessant zijn voor de promotie van onze films

 

Onze ideale PR stagiair(e)…

  • bezit HBO/WO werk- en denkniveau en volgt een studie in de richting marketing/communicatie of mediastudies;

  • is helemaal op de hoogte van de laatste (digitale en social media) trends

  • combineert taalgevoel met taalkennis

  • is in het bezit van een rijbewijs (een must)

  • draait nergens zijn/haar hand voor om en heeft de wil om te ondersteunen

  • voelt zich als een vis in het water in een snelle en veeleisende omgeving

  • kan eventueel al in januari beginnen

 

Waarom wil je werkervaring opdoen bij Dutch FilmWorks?

  • De stagevergoeding bedraagt 300 euro per maand (bruto) op basis van een 40-urige stageweek

  • Je mag gratis deelnemen aan de gezellige gezamenlijke lunch in onze loungekeuken of op ons terras

  • Dutch FilmWorks heeft een informele en dynamische doch professionele bedrijfscultuur

  • Dutch FilmWorks gelooft in eigen kansen creëren en ontwikkeling. Hierdoor kun je ontzettend veel leren in korte
    tijd en de ervaring opdoen in de marketing/pr- en filmbranche.

 

Is dit je droomstage?

Stuur dan voor 1 december een gemotiveerde sollicitatiebrief of video incl. CV (met foto) per e-mail naar PR Manager Mirjam Advocaat madvocaat@dfw.nl

Marketing & Communicatie stagiair(e)