DUTCH FILMWORKS TIJDENS CORONACRISIS MARKTLEIDER IN BIOSCOPEN

Het marktaandeel van Dutch FilmWorks is in de afgelopen drie maanden verviervoudigd en daarmee is DFW deze zomer marktleider in de bioscopen. Eén op de vier bioscoopbezoekers ging na 1 juni naar een film van Dutch FilmWorks. Na het heropenen van de bioscopen heeft DFW snel geanticipeerd op de nieuwe situatie en de bioscopen weer van aanbod voorzien. Films die eerder dit voorjaar gepland stonden (RUNDFUNK, DE PIRATEN VAN HIERNAAST, I STILL BELIEVE en BIG TRIP) werden direct uitgebracht, de grote Nederlandse feelgoodfilm ALLES IS ZOALS HET ZOU MOETEN ZIJN werd naar voren gehaald en er werden nieuwe titels aangekocht (LINE OF DUTY, BURDEN, RELIC) en meteen aan het aanbod toegevoegd.  

CEO Willem Pruijssers: "Wij hebben al in een vroeg stadium allerlei scenario’s bedacht voor onze films. We keken naar wat de concurrentie van plan was en hebben daarop onze strategie bepaald. De bioscopen, die snakten naar nieuwe films, waren heel blij met onze films. Voor ons was stil zitten geen optie; geen aanbod schept geen vraag. Die strategie heeft gewerkt; we domineren al maanden de bioscoop top 20. Daar zijn we natuurlijk ontzettend blij mee. In een ander concurrentieveld waren de mogelijkheden beperkter geweest. We hebben vanwege de opportunity die we zagen meer marketingbudget vrijgemaakt om de films goed aan te jagen. Onze bedrijfsfilosofie 'Being the fastest in changing all the time' is meer dan ooit van toepassing". In de afgelopen drie maanden werden DE PIRATEN VAN HIERNAAST en ALLES IS ZOALS HET ZOU MOETEN ZIJN bekroond met een Gouden Film en haalden ook BIG TRIP en I STILL BELIEVE meer dan 100.000 bezoekers. 

Archief
Uitgelichte berichten
Recente berichten